Tabbladen

donderdag 14 oktober 2010

CANARD AUX COGNAC

Uiteraard wil ik niemand een goed recept onthouden.. deze heb ik eerlijk 'ingepikt'

CANARD AUX COGNAC

Benodigdheden:

Eend van ca. 5 kg.
2 flessen Cognac
500gr. spek, in dunne reepjes
1 fles olijfolie
peper
zout

Bereiding:

De eend larderen en de binnenkant inwrijven met peper en zout.
Een longdrinkglas voor de helft vullen met cognac. 
De oven 10 min. Voorverwarmen op 180 graden (stand 6-7).
Vuurvaste schotel invetten met een beetje olijfolie, en inwrijven met knoflook
Glas cognac leegdrinken gedurende het voorverwarmen van de oven.
De eend op de vuurvaste schotel leggen en een tweede glas cognac inschenken.

Het tweede glas leegdrinken en de eend in de oven zetten.
Na 20 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 glazen met cognac vullen.
Beide glazen opdlinken en de scherven van het eerste glaz oplapen.
Nog een half glaz insgenken en opdlinken.
Na een hajf uuj de hoven opedoen om deend te sjekke.
Blandwondesjav in de batkaamer gaan naale en op de bovekant van de linkehand doenn.
Deh hove een sgop geve.

Twee glave cojak insjenke en de middeste glav leegdjinke.
Blandwondesjav fan eend afsrape.
De nove opdoen naadatte eeste glav leeggis en de sjotel pakke.
Blantwondesalf op de binnekant van de regtehand doenn en deend oprape.
Deend noggis oprape en met de handoek de bwantwondesalf van deend vege.
De hande onfette met kejak en de tupe me sjalf weerr oprape.
Tkapotte glazzepvege enn deent terug in de hove doen.
Deentuitsgelde en hardur duuwe.

De tweeeede flez opedoen en wee ofereinsette.
Opstaan fan de floer en de zpekreepjus onder de kaast veege.
Noggis ploblere opsstaan 
Togmaa blijve sitte
Ui vless dlinke wandte glave sjin kabot.
Denoven afsette, dooe sluite en omfalle.

Bon appetit,

Monique

Met dank aan het Frankrijkforum !

1 opmerking:

  1. Wat leuk om jouw blog te lezen! Misschien moet ik ook maar zo'n 'volgers'lijst aanleggen, dan wist ik dat jij mij volgde. ben natuurlijk razendnieuwsgierig naar wie je bent, hoe lang al in Frankrijk, of je ook hebt ervaren dat.... en hoe jij je de taal eigen maakt etc etc etc!
    Gelukkig hebben wij alleen kippen en geen eenden, dat zou niet goed komen met mij, zo'n lekker recept!

    BeantwoordenVerwijderen